کهنه معلم ارومیه(مسعود محمدی)

سایت شخصی مسعود محمدی دبیر فیزیک

کهنه معلم ارومیه(مسعود محمدی)

سایت شخصی مسعود محمدی دبیر فیزیک

فراز های از کتاب صفر دکتر مسعود ناصری۱۲

 

 لوح پیدایش جهان ۱۰بعدی( باده: تو؛من؛ و؛ما؛ )        بقیه۱۱

پیشرفت های علم ژنتیک  این امکان را فراهم میاوردتا بتوان اعضای بدن یک فرد را کپی

کرد.بدین معنی که مثلا عین کلیه یک نفر را تولید نمود(تقریبا).بعنوان مثال ژن مربوط به

کلیه فرد به کروموزم یک حیوان(مانند خوک)منتقل می شود و کلیه های حیوانی که متولد

می شود تقریبا عین کلیه های فرد فوق خواهند بود و بدین ترتیب کلیه یک فرد با استفاده

از بدن یک حیوان کپی می شود.شایان ذکر است که همین الان این کپی برداری در مورد

بسیاری از اعضای بدن میسر است ولی به علت پاره ای از مجوز های مذهبی از کلیسا

هنوز بطور آزمایشگاهی انجام می گیرد.فرض کنید که با همین روش یک کپی از تمام اعضای

من تولید و به فرد دیگری پیوند زده شود.در نتیجه دوتا؛ من ؛وجود خواهند داشت حال اگر

من نویسنده کتاب فوت کنم من دیگرم هنوز موجود خواهد بود در این صورت من مرده ام یا

زنده؟چون می توان از هر عضو من به هر تعداد که لازم است کپی برداری کرد.هر وقت یکی

ازاعضای من از کار بیفتد می توان آن عضو را با یک عمل جراحی باعضو تازه ای جایگزین

کرد و لذا؛ من ؛عمر بی نهایت خواهم داشت! روزی خواهد آمد که پیشرفت تکنولوژی این

امکان را بدهد که قسمتی از بدن انسان با ماشین جایگزین شود و مثلا از مدارهای مجتمع

(ای سی)خاصی استفاده شود و مقدار حافظه انسان افزایش داده شود(درست مثل بالا بردن

حافظه یک کامپیوتر)گفتنی است که همین الان آی سی های بیولوژی در مرحله آزمایشگاهی

و در سطح ابتدائی در دست تهیه اند. بدین ترتیب انسان آینده یا ؛ فوق بشر ؛چندین برابر انسان

امروزحافظه خواهد داشت و توانایی های عقلی و منطقی اش میلیارد ها برابر توانایی های

 

عقلی دانشمندان امروز خواهد بود.
 
لطفا در زیر نظر دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد